Annandagen!

ja då var julen över för detta året. Känns jätte trist.
Igår hade jag värsta ångesten när jag gick upp. Julen var över och snön håller sackta på att smälta bort. Kan de bli värre? Allt man förberett sig för i över en månad ör över på bara en dag.
Men jag hade en underbar Julafton.
Vaknade för 3e gången upp på juldagsmorgonen med min Älskling brevid mig, det gör nog allt.
Vid 7 vaknade jag och gick och la mig på soffan och kollade på tv, som alla andra barn.
Krille vaknade och jag fick ett paket, och i där låg Ernst Julbok. kan inte fatta att han kom på de helt själv. haha. jag blev super glad.
Vid 12 var de dags att bege sig till Svärföräldrarna för att fira första delen/dagen av julafton. Det blev otroligt god mat och massa paket under granen. Det som gömde sig i mina klappar var
Pengar
Handdukar
Godis
Ett spel
Pressentkort på cream
Ett vägg hjärta (kommer bild nån gång)

Efter paket öppningen åkte vi ut till hestra där det började med fika. Ostkaka och hjortron sylt. Mumma.
Efter fikat kom tomten med lite paket. Och gud vad lilla Tindra var rädd, men hon blev glad när hon fick paket.
Vid 5 tiden stack min älskling iväg för att han skulle köra Taxi dagen till ära. (hrmf..)
På kvällen blev det nöten i gröten uppe hos syster. Dock var nöten spårlöst borta så de fick bli att dra lott om vem som skulle få pressenten. Naturligtvis vanna andreas.
Efter gröten var Tindra så sugen på att öppna paket, hon hade ju väntat hela dagen. (även jag var som ett barn och ville med öppna, men de säger man ju inte högt haha)
I mina klappar denna gång gömde det sig:
Prenummeration på allt i hemmet
Massa pressentkort
12 Glas
Vägg ord - Sov Gott
Strumpor
Ugns formar
Ljuslycktor
och naturligtvis hade tomten prickat rätt och jag blev super nöjd ännu en gång.
Vi 11 tiden blev det för mig att fara hem till Tranås där jag väntade i ca 10 min sen kom min Älskling hem.
Jag hade en riktigt bra jul även att de vart lite stressigt för att man skulle till båda familjerna, men det är det värt för man vill ju fira med alla.

Igår åkte vi ut till mormor och björn en sväng eftersom att vi inte kunnde komma idag när hela släkten skulle träffas. och de va naturligtvis också jätte trevligt. Fick kökshandukar och sallads bestik av dom. Jätte bra de :)

Nu är klockan iaf 4.00 på morgonen och vi ska fara upp till fjällen för att spendera en vecka i Lofsdalen.
Så mig hörn ni inget av på ett tag.
jag har bilder från julafton med men de är inget jag hinner med nu så de kommer om ett tag.

En söt lite tjej vid julgranen ute i Hestra <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0