Tråkiga besked

Borde vara hur glad som helst just nu. Och ja jag är jätte glad över att vi äntligen fått lägenheten och vi har flyttat in och börjar få ordning på allt. Det är dock mycket som fattas, så som lampor mattor och massa inredning för de kan man inte få för mkt av. Haha. Men tråkigt nog så har jag fått ett grymt tråkigt besked. Var hos doktor i går och fick veta att de som krånglat med min magen nu så länge är att jag har en tarmsjukdom som heter ibs. Inte så många som vet vad det är men kan förklara lite kort: man har konstant ont i magen och får magkramper. Man måste springa på toa sjukt många ggr om dagen, ja man har diarré. Det finns inget som kan bota detta så de är något man får lära sig att leva med. Ta reda på massa saker genom att testa sig fram, testa vad man kan äta och inte. Allt detta känns sjukt jobbigt och att de kommer ta lång tid innan jag lärt mig hur jag ska kunna leva ett normalt liv. De är många som inte fattar hur det är att ha det såhär och de är väldigt jobbigt. Man kan nog inte förstå hur de känns om man inte upplevt det själv. Vilket jag hoppas att ingen ska behöva göra. Men enligt min läkare så är det många som har denna sjukdom. Jag är inte ensam. Legat och läst nu massa om de, om andra som har de och man känner igen allt. Vart jag än ska så måste jag veta att de finns en toalett där jag kan gå på. Ska jag iväg på något så går jag och är grymt orolig för de innan. Om man ska lyckas klara av de eller inte. Nu varje gång jag vetat att jag ska göra nåt, kanske att jag ska iväg på eftermiddagen. Då äter jag inget på hela dagen bara för att magen ska vara helt tom. Att jag inte ska få ett akutfall och behöva gå på toa eller sätta mig ner. Men ändå har jag alltid sjukt ont i magen. Haha, ja nu vet ni hur mitt liv är. Grymt pinsamt att säga att man har diarré, inget man pratar om precis. Men de är ju nåt jag ska leva med nu så. Kul inlägg! Men de är ändå om ni ni läser när ni går in här ;)

Kommentarer
Postat av: Isak

Det lät inte som det roligaste beskedet, men tur att de kom fram till vad det var. Tänk positivt, det kunde ju ha varit något jätteallvarligt istället.



Bilder från lägenheten bör komma upp imorgon fredag om inget allvarligt inträffat. Har bara inte hittat minneskortsläsaren. =/



Hoppas allt är bra i er nya lägenhet. =)

2010-02-18 @ 17:17:59
URL: http://blogg.alexanderisaksson.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0