Ensamhet och Längtan

Sitter här helt ensam en fredag. Älsklingen kör taxi ikväll och lämnade mig hemma. haha. ne men de funkar bra, ganska skönt ändå. kan tänka mig att jag ändå inte är nåt kul sällskap nu för tiden. Skulle vara visst stunder då man är en aning piggare. Idag har magen inte als varit rolig, speciellt inte nu ikväll. Och de ända som hjälper är ett varmt bad, det är verkligen hur skönt som helst. och de ska vara redigt varmt. man slappnarav så mycket då. men inget jag känner för just nu. eller kanske?!

Idag har jag iaf varit på arbetsförmedlingen och lämnat närvarorapport. Jag var ju tvungen att pallra mig dit annars hade jag gått miste om några tusen. och de vill jag inte. Var en snabbis hos svärföräldrarna med när vi ändå var i närheten, pratade av mig lite med Ann (svärmor) vilket är väldigt skönt. tycker om henne.
Iaf, efter de va Krille tvungen att skjutsa hem mig för jag inte var så pigg. Sen har de inte blivit jätte mycket gjort idag. Städade undan lite av julen, eller plockade bort tomtar och stjärnor. sen bakade jag också en cheese cake som jag ska bjuda på (på) söndag när vi ska till svärföräldrarna på middag. men den kommer de bild på senare när den är helt klar med garnering och sånt.

I morgon är det som sagt min födelsedag. då har jag levt livet i 21 år. jisses vad stor jag börjar bli.
Nåt jag verkligen hade velat är att krille ska komma in med frukost på sängen och paket till mig. Men de kan jag nog glömma eftersom han jobbar till kl 03 i natt så lär jag vara uppe ett antal timmar tidigare än han. och jag klarar verkligen inte av att bara ligga vaken i sängen och vänta. så de får väl bli som alla andra morgonar då jag tar mitt täcke och smyger ut ur sovrummet och lägger mig på soffan och glor på alla dåliga program på tv:n tills älsklingen vaknar.
Nåt man verkligen saknar såhär när man blir äldre. är när hela familjen kommer in på morgoonen och sjunger första delen av já må hon leva, man får frukost och en chokladboll och sen öppnar man paket innan det är dags att gå upp. Så firade vi alltid hemma förr. men de blir ju annat när man blir stor.

Dom senaste dagarna har jag börjat längta extra mycket efter att få flytta. men jag tror de beror mycket på att Jennifer precis flyttat till eget och man har pratat om de så mycket.
Till och med Krille har börjat längta nu (?)
jag och Maggan har pratat väldigt mycket om ullareds resan vi ska göra i början av mars också. Ska bli så otroligt mysigt. och mamma ska med, har inte varit där med henne på hmm, snart ett år. haha. men ändå.
Troligtvis ska maggan ha med sig sin mamma också så de kommer bli en såndär mor och dotter resa.
Dock får väl inte mammorna plats med så mycket. jag och maggan ska verkligen shoppa loss till våra krypin.
de ska vara lampor i massor och tavlor och allt möjligt man måste ha. haha, måste och måste. VILL HA!

Ne nu ska jag ta o hitta på nåt. Tv kanske. haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0