Sjukhuset i Eksjö



Japp igår var det äntligen dags för mig att få göra en gastroskopi.
De började med att jag fick gå in i ett jätte stort rum där det fanns 3 sjuksköterskor och en läkare.
jag fick lägga mig på en säng och en jätte snäll sköterska berättade lite för mig hur det skulle gå till.
Sedan satte dom in nån kanyl sak i armen på mig och därigenom fick jag lite lugnande. sen började jag bli riktigt nervös. sen var det bara att gapa stort och jag fick ett bedövningsspry ner i halsen, och det var då det började. Jag klöktes men var tvungen att svälja skiten. Sen fick jag lägga mig på sidan och stoppa in nån hemsk plastring i munnen bara för att jag skulle hålla munnen öppen. Men jag fick panik redan då, och klöktes, grät och skrek.
doktorn skällde på mig för nåt jag inte kunde råför (paniken) dom gav mig mera lugnande. Sen försökte en av sköterskorna på mig och fy, jag får rysningar när jag sitter här och skriver. men hon lyckade sinte för att jag hade sån panik att jag bara skrek och försökte komma låss. Så tillslut fick dom ge mig mera lugnande och doktorn fick ta över medans 3 sköterskor höll fast mig. Och han var då inte snäll han bara körde på och jag låg där oh skrek på hjälp och att dom skulle sluta men de gjorde dom inte ( vilket ändå var klart för att då hade dom aldrig fått få försöka igen) Slangen dom körde ner var lika tjock som en duschslang och ni kan ju bara tänka er.
Låg och klöktes skrek och grät hela tiden. nej de lugnande medlet fungerade inte på mig. Men efter en stund var allt över och sköterskorna var hur gulliga som helst mot mig.

Efter fick jag åka in i ett annat rum dit mamma fick följa med och där fick jag ligga ett tag, och då började lugnandet verka, hade väldigt många minnes luckor men de fick mamma berätta för mig igårkväll. jag hade legat med hicka och tyckt det var jätte pinsamt för det låg en annan i rummet också så de känndes som jag störde men sen satte tanten igån och fisa, haha så lite hicka var nog inte så farligt. Jag såg dubbelt, men de minns jag för att jag låg och läste ett pappaer vi fått men visste att jag inte kunde läsa det.
Sjuksköterskorna kom in och kollade till mig lite då och då, dom trode jag skulle somna men inte de. Dom hade tydligen tagit ett blodprov på mig med märkte jag hemma sen för jag hade plåster på båda armarna.
Innan jag fick åka hem kom doktorn in iaf och sa att dom inte sett något men att dom tog vävnader i tarmen som jag kommer få svar på om 3 veckor. Fan säger jag bara, jag ville ha ett besked direkt. jag vill veta vad det är med mig.

Innan vi åkte hem gick vi och köpte med massa tidningar till mig och jisses vad det snurrade i huvet på mig. haha kunde ju inte gå rakt iaf.
Sen vaknar jag när mamma kör in i stan. hade visst somnat direkt och sedan sovit som en gris för jag hade inte hört när mammas telefon ringde och när hon pratade med pappa. haha. sen släppte hon av mig och jag gick in och fortsatte sova i sängen.
Har riktigt ont i halsen efetr igår, känns som jag har en stor golfboll där nere. Men de kanske inte är så lustigt.

Nu är jag glad att det är gjort iaf och det är inget jag kommer göra nån mera gång.



 



Kommentarer
Postat av: Isak

Låter inte som det roligaste du varit med om, men vi får hoppas att det ger resultat och de kommer på vad det är som spökar.



Hoppas allt är bra annars.

2010-01-30 @ 19:48:12
URL: http://blogg.alexanderisaksson.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0