Im back!

Nu är jag tillbaka! Och mycket har hänt den sista tiden. Och även lite kort har tagits så här kommer en uppdatering i bilder.



jag och Maggan tog båten ut till stugan en dag. första gången jag körde helt själv utan Krille och det gick super bra.



Det var precis spegelblankt på sjön när vi gav oss iväg kl 9 på morgonen.



Vi låg och solade hela dagen.



Vid 4 tiden begav vi oss hemmåt och krille mötte upp oss vid bryggan och hjälpte mig med att lägga intill. 
Vi hade en kanon dag.



Det blev midsommar och vi åt jordgubbar med mjölk till frukost. 



Jag tog på mig en ny blommig klänning och satte en blomma i håret. 



Jag och Krille tog på oss brillorna i det härliga vädret och tog en sväng med bilen och kollade in hur tranåsborna firar midsommar. Sen åkte vi ut till hestra och åt middag med min familj. 



Krille, Andreas och Tuva nöjda och glada efter maten. 

Vid 17 började Krille jobba på taxi och jag stannade kvar i hestra och firade midsommar med alla barnfamiljer, vid 20 tiden gick jag hem med Tindra och Tuva. Tuva somnade jag och och Tindra kollade på astrid lindgren filmer till halv 11 och sen somnade hon också gott. och jag kollade på tv till krille hämtade mig vid 4 på natten när han slutat. 



På lördagskvällen när vi piggnat till efter en nyckter midsommar kom svärfar och hämtade oss i hamnen och vi åkte ut till stugan för att spendera natten där. Det blev grillat och massa prat till kvällsmat. 



På söndagsmorgonen vaknade jag och krille kl 7 och gick upp. Krille stod och fiskade lite och jag satt på bryggan jämte och njöt av en molnfri himmel. När svärföräldrarna vaknat inne i stugan gjorde vi frukost och käkade den ute. Åh, vad underbart, tänk om varje morgon kunde vara såhär. 



Krille var nyvaken och hungrig. 



Efter frukosten packade vi ner oss i båten och åkte iväg i jackt efter den perfekta klippan. 
Och inte så svårt var det, först ute denna morgon. Och även denna dag var det spegelblankt på sjön sommen. 



Och vi hittade allt en perfekt plats. Blev flera dopp denna dagen. 19 grader i vattnet. 



Vi tog en sväng med båten mitt på dagen och mötte upp Lillis och Jonas. Hoppade över i deras båt och hade våran i släp efter. 
sen åkte vi tillbaka till våran klippa och fortsatte en dag i solen. var ute i 8 timmar och satan vad färg vi fick, både brun och röd ;)



I måndags jobbade jag i värmen men det gick bra. Nu är jag ledig i 2 veckor sen blir det lite jobb veckan 28 sen är jag ledig hela vecka 29 och då blir det semester för mig och krille, inte bestämt än vad vi ska göra, men håller tummarna för att de ska vara kanon väder. 
Igår var jag hemma och tog det lugnt hela dagen, satt ute i solen lite och så. 
Idag og jag en sväng på stan, vädret har ju varit lite halv kasst idag men känns om man behövde det. jag köpte mig en fin klänning, vit med nitar på en "hår fläta" och ett armband idag, och jag är nöjd. 
nu på eftermiddagen har jag och krille städat hela lägenhetnen och nu håller vi på och tvättar. en perfekt dag för hushållssysslor. 
Nu ligger jag i soffan med magsmärtor. så ont att jag börjar lipa snart. men de är väl bara att bita ihop, finns ju inget att göra åt det enligt läkaren. 

så nu vart det en rejäl uppdatering om vad som hänt :)



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0